18 dec. 2013

Effektiv onsdag

Sen juli i somras har jag börjat springa och följer ett program, som heter Couch 2 5 K.
Jag har inte orkat eller kunnat springa 3 ggr i veckan, men jag har gjort mitt bästa och idag började jag på vecka 6.

Så idag skulle jag värma upp genom att gå 5 min, jogga 5 min, gå 3 min, jogga 8 min, gå 3 min och springa 5 min.
Hade jag inte fått ett samtal när jag sprang hade det gått ännu bättre, men det gick ändå.

Det går bättre och bättre och så bra som det kändes i början har det aldrig känts tidigare, så det är skönt att märka att det går bättre och bättre.
Och jag nådde lite nya mål idag vilket kändes jättebra.
I somras när jag började var det jättejobbigt att jogga 1 min, gå 1,5 min, osv.
I söndags joggade jag 20 min i sträck. Det känns stort. :)

Förutom detta har jag plockat undan efter gårdagens workshops med ett 30-tal tonåringar. Jag har dessutom gjort baconlindade färsbiffar med fetaost. Totalt 3,2 kg färs ger en del biffar. Skönt att de är gjorda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar