26 apr. 2013

Fullt ös på denna tös

Ja, det stämmer nog ganska bra tycker jag.
För det är verkligen fullt ös på allt. Shoppen, välgörenheten, livet i allmänt. Mycket ska hinnas med och ingenting får glömmas.

Men trots detta är livet bra tycker jag. Jag känner att mitt självförtroende och min självkänsla stärks lite för varje dag som går. Jag får så mycket beröm för allt mitt arbete med välgörenhetsprojeketet, som betyder oerhört mycket för mig. Jag ligger bra till i planeringen. Postrarna jag gjort hämtas ut idag av maken och imorgon ska jag ut och sätta upp lite i Linköping tänkte jag medan maken sminkar och förbereder sig inför sin sista operaföreställning av Falstaff nu i vår. Samtliga föreställningar var slutsålda innan premiären ens hunnit gå av stapeln och det är jättehärligt. Och eftersom många då inte kunnat gå nu i vår blir det även föreställningar i höst. :)

Lokalen till välgörenhetsdagen såg jättebra och jag tror det kommer att bli kanon! :)

Vad händer annars?
Vi hade DT-träff i helgen som var. Det var jättekul att träffa mina tjejer och de var jätteduktiga! Så kul att se hur olika alla skapar från en och samma skiss och foto till en LO. :) Underbart. :) Jag längtar redan till höstens DT-träff.

Imorgon kommer en av makens kusiner med man hit för att se föreställningen. Den senaste helgen vi hade själva var påskhelgen och innan dess kommer jag inte ihåg. :)

Jag har gjort små presenter till operaensembeln som de ska få på söndag. Jag vågar inte lägga upp någon bild än här IFALL att någon faktiskt kollar denna blogg. :) Så det kommer nästa vecka. Det är bara något litet, men det har trots det tagit mig några timmar att göra dem.

Altanmöblerna är framme så att man kan sitta ute och njuta. Gräsmattan ser hemsk ut med alla löv fortfarande och vår "oas" behöver klippas så att allt gammalt försvinner och det nya kan komma upp. Men det får jag göra nästa vecka. I helgen hinns det inte med.

Och det är fredag och det är alltid härligt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar