15 feb. 2013

Egengjord bakgrund

Jag har skrivit ut en sångtext, i detta fall Oh boy oh boy oh boy, på ett 4cc-papper, som är ett högkvalitativt skrivarpapper.
Sen har jag ritat en mall som ska påminna om moln, klippt ut och sen använt distresser och infärgningsverktyg.
De jag använde var:
Tumbled Glass
Broken China
Stormy Sky

Jag har jobbat från mallen och utåt.Jag har hela tiden börjat med tumbled glass, som är den ljusaste och låtit den gå längst, sen broken china och sist stormy sky (som ska funka som skugga).

Jag börjar uppifrån och jobbar mig neråt på pappret.



Ju längre ner jag kommer på pappret desto mörkare gör jag molnen för att det ska se ut som att solen står högt på himlen.

Detta papper ska jag använda som bakgrund till ett kort. Jag ska göra ett stafflikort. Ni får se det när det är färdigt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar