24 nov. 2012

Mixed media, naglar & en månad kvar till julafton

Igår var det fredag och då var det dags för mixed media i Pysseldagsbloggen.
Genom att blogga mixed media varje vecka utmanar jag verkligen mig själv att visa många olika sätt hur man kan kladda. Det är nyttigt för mig. Likaså när det gäller tekniker, som jag bloggar på tisdagar. Det är jätteroligt att få hjälp av vännen Martha och även komma ihåg gamla tekniker som behöver dammas av. :) På det sättet blir det roligare att skapa, än att göra samma saker om och om igen när man skapar.

Igår bloggade jag hur man använder mycket akrylfärg och gör en utomhustavla, eller hur man nu ska uttrycka det.


Trots att den är ganska enkel är det lite olika tekniker i den som man kan använda sig av. :)
Nästa veckas alster är klart och jag blev mycket nöjd med den. :)



Och så en bild på mina naglar.
Jag har gjort fransk manikyr på mig själv ikväll. Först provade jag att använda mallar till det vita, men det blev bara bökigare, så jag ritade på fri hand.
Ritade? Japp. Jag har köpt en helt fantastisk penna. Depend har många kanonbra produkter.

 
Och tydligen har Depend även denna penna i guld och silver! Skulle hemskt gärna vilja testa silver! :)
Och korrektionspennan är också kanon. Den är smidig och tar lätt bort det man råkat komma utanför med.

8 veckor sen jag slutade riva mina naglar
Två naglar har fått sprickor i veckan, men det har jag lagat och detta syns knappt nu. :)
Det är jättekul att ha så välvårdade naglar.
I torsdags färgade jag håret (som åter visade en hel del grått) och det känns jättebra. Man känner sig så mycket fräschare och vackrare när man fått färga håret och fräscha naglar. Det gör att jag känner mig gladare och därmed även piggare i vintermörkret. :)

Idag är det en månad kvar till julafton. Så mysigt. Imorgon ska jag pynta klart huset har jag tänkt. Jag mysig massor. Det ska bakas snart - lussebullar och klenätter. Sen ska apelsiner få kryddnejlikor i sig och få sprida sin underbara arom i huset.

Ha en fortsatt underbar helg. :)

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar