28 sep. 2012

Färgglatt dödsskallekort


Då var jag tillbaka igen. Jag hoppar in för Sarah lite då det hänt lite saker i hennes närhet som gör att hon inte har möjlighet att skapa.

För mig är inte dödsskallar endast svart och vitt, även om det egentligen ska vara det. :)

Och hösten för mig är full av vackra färger. Så varför inte kombinera dessa två saker med varandra och göra ett färgglatt kort?! :)



Storleken är 15*15 cm och öppningsbart.
Jag började med att fixa ett antal sexhörningar på två mönsterpapper som även har mönster på baksidan. Jag klippte ut figurerna och började sen klistra fast dem.

Sen tog jag dödsskallar och stämplade på en bit av ett av mönsterpapperna och klistrade det på svart cardstock.

Till sist gjorde jag en liten banderoll med grungegrattis och rullade ena kortändan åt ena hållet och andra kortändan åt andra hållet. Till hjälp hade jag en grillpinne, som jag sen klippte till och fick bli vimpelhållare.

Även om sexhörningen är naturens enklaste form att skapa, är den inte lika lätt för oss att skapa, och därför har jag fixat så att ni kan spara ner denna, skriva ut, klistra på en bit kartong och sen rita på valfritt papper.


Jag tyckte det var jätteroligt att använda denna form på kort så jag vet att jag kommer att använda den på fler kort och LO's.

Tack för titten idag. :) Jag hoppas jag kunnat inspirera lite genom att visa att man kan få till ett färgglatt och tufft kort på ett enkelt sätt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar