7 aug. 2012

Tandläkarbesök & fontäninköp

Idag vid lunch var jag hos tandläkaren. Jag hade ett hål att laga. Ett hål jag tack o lov inte har känt det minsta av. Men nu skulle det lagas.

Fick en kram av bästa tandläkaren när jag kom och vi pratade lite om våra semestrar. :) Sen fick jag bedövning, vilket jag uppskattade. Det som är trist är att all bedövning och smärtstillande verkar mycket kortare tid på mig. Har ingen aning om varför det är så. Så mitt under lagningen gjorde det otroligt ont. Mina händer knöts så jag misstänker att de var kritvitai säkert tio minuter. Dessutom var jag tvungen att gapa så stort att jag hade ont i tinningarna.

Tack o lov tog det hela 30 minuter. När jag kom ut därifrån och satte mig i bilen kände jag hur det började göra jätteont i munnen och denna smärta bara eskalerade ju närmre hemmet jag kom. Så det första jag gjorde när jag kom innanför dörren var att gå och ta två värktabletter. Det gjorde så otroligt ont att det inte fanns en möjlighet att kunna sitta och jobba. Istället släppte jag ut katterna och gick och lade mig i hammocken och försökte sova bort smärtan. Det gick en stund.

I eftermiddags åkte jag sen och hämtade maken så att vi sen kunde åka och kolla fontänpump, eller vattenstenspump. Det hittade vi. Så jag ska ta ta fram vår zinkbalja, alla stenar som maken samlat fint i skottkärran. Sen ska jag gå lös och göra något fint arrangemang som ska stå på altanen. Så får jag äntligen mitt porlande vatten, som jag längtat länge och mycket efter. :)

Eftersom det var första gången vi var där passade vi på att gå runt och titta. Det fanns många saker, några fina och några som inte var vår stil.
Men följande gillade jag:

Helt underbar, men kostar drygt 13000kr. Som hittat :)

En vacker blomstege. Fast jag skulle haft lyktor på vissa hyllor
Efter besöket där åkte vi för att hämta veckans matkasse, som vi hämtade under paraplyn då det störtregnade. Sen var vi tvungna att tilläggshandla lite kryddor och annat till veckans recept. Vi träffade även på en av grannarna längre ner på grusvägen, så det blev att vi stod och pratade ett bra tag.

Jag tänkte jag skulle passa på att visa vad vi gjorde igår.
Tidigare har vi haft en dator bakom tv'n i vardagsrummet samt en dörr till gästrummet, som varit ganska mycket i vägen.
Nu har vi väldigt sällan gäster och jag börjar mer och mer resonera så att huset ska funka för oss till vardags och inte de få gånger vi får gäster.


Nu är dörren borttagen och dator och xBox har flyttat ner in i tv-bänken. Det är helt underbart att komma uppför trappan och se detta ljus och denna yta det blivit. Underbart! :)

Tack för titten. Lämna gärna ett litet avtryck. :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar