28 aug. 2012

Spillbitskort


Är ni som jag, som sparar alla mönsterpapper så att man bara har spillbitar kvar?
Vad ska man göra med dem egentligen?
Ja, varför inte göra lite kort av dem. Göra egna bakgrunder.
Det är vad jag gjort. Det är jättekul att göra, tar inte lång tid och blir så häftigt. :)

 Här på det första har jag använt totalt 4 mönsterpapper. Ett till mitten och sen tre runtom. Man kan variera allt från två till massor med olika mönsterpapper. :)

Rita ut diagonalerna så vet du var mitten är. Sen är det bara att klistra fast trianglar runt. :)
I mitten har jag använt en spillbinders, färgat in med distress (seedless preserves) och sen stämplat fingerborgen. De andra stämplarna jag använt här är scrap och ornament.

 Här har jag använt två mönsterpapper. Jag började med att sätta från hörna till hörna och sen var det bara att bygga på. Efteråt använde jag linjal och rulle med taggar (som man köper i sybehörsaffär), drog en bit in från kanten längs alla fyra sidor. Sen tog jag en penna och drog längs hålen efter rullen. Det ser ut som det är sytt och går jättefort att göra.
Här har jag stämplat klocka och dream.

 Här använde jag en stans som stansar ut kvadrater. De klistrade jag fast, för att sen köra taggrullen från kant till kant men sen rita som om jag sytt i varje kvadrat.
Motivet, gungande barn, har jag embossat i svart och sen färgat in med Evergreen sough distress.
Till sist stämplade jag ögonblick att minnas.

På sista kortet för idag valde jag även här två olika mönsterpapper. Jätteroligt att sätta det i denna form också. :)
Stämplade mor lilla mor.
Stansade ut spellbinders, embossade siluettkvinnan och färgade sen in pappret med distress.

Dessa kort går ganska fort att göra och är jätteroliga. Det är bara att utmana sin fantasi och sen är det bara att köra på och göra egna kombinationer och konstverk. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar