25 juli 2012

Hippoläge

Idag har det varit varmt. Verkligen varmt. Det känns som sommar nu och tydligen ska vi ha varmt nu några dagar framöver.

Vi har kommit igång med trädgården här hemma. Jag fick syrénsticklingar av bästa syster Linda m familj. Dessutom hjälp med att ta bort befintliga buskar och plantering. :)

Igår var vi och handlade en trädgårdsportal och jord. Vi var verkligen runt överallt i stan och letade trädgårdsportal. Eftersom att vi visste att Clas Ohlson hade tog vi det sist. Vi köpte den sista de hade. :)
Clas Ohlson
Idag har vi forslat bort de gamla buskarna samt att maken tagit bort rabatten framför köksfönstret, lagt ny jord samt sått gräs där.
Nu har vi en rabatt kvar (utanför pysselrumsfönstret) att ta bort. Jag började idag, men hade för ont i huvudet för att kunna hålla på mer än fem minuter, så jag fick sluta igen.

När vi slutade för dagen var både jag och maken otroligt svettiga och varma.
Ska denna värme fortsätta nu kommer jag att inta hippoläge - ett nytt ord jag myntat.
Det innebär att man ligger i vatten (sjö, hav, pool) med vattenytan precis under näsan och håller sig där hela tiden, precis som flodhästar. För är man högre upp i luften blir det för varmt. Så ska denna värme fortsätta, kommer jag att inta hippoläge. :)

Och för de som inte hängde med i min beskrivning, kommer en bild här. :)


Ha en bra dag imorgon. :)

1 kommentar:

  1. Håller med om hippoläge när det råder djävulsk hetta som nu!🔥 Gillar portalen :) Så härligt att få rensat och förnyat. Vädret imorgon? Förmodligen fortsatt hippoläge.☀🏊

    SvaraRadera