20 juni 2012

Älsklingens födelsedag idag- hurra hurra hurraaa

Idag fyller kärleken i mitt liv (sen snart 15 år tillbaka) år.

Vi har en tradition här hemma till den som fyller år.
* en frukostbricka med grattisduken, flaggan maken gjorde 1986 i slöjden, en liten vas med blommor från trädgården, en fin assiett med en macka på samt en liten söt kopp innehållande kaffe.

Denna bricka bärs upp tillsammans med födelsedagskort och ev presenter. Födelsedagssång sjungs och hurras för. Födelsedagsgris får ta ett bett av mackan och en klunk kaffe och öppna kort och presenter. Sen är det att stiga upp.

Idag väckte jag honom 06.20. Han var lite trött. :)

Han fick ett kort av mig, så klart. :)
Ett enkelt kort där jag ville använda mönsterpappret genom att göra egna halvpärlor och swirlar.
Texten blandade jag Pysseldags steampunkgrattis med andra personliga stämplar.

37 fick lite glitterpenna på sig för att piffa till siffrorna lite.


I eftermiddag, medan han var på jobbet stod jag och stekte pannkakor samt marinerade kött.

När älsklingen kom hem möttes han av detta

Varsin fördrink och brieost på kex som förrätt. Man får improvisera ganska mycket när man endast kan använda det man redan har hemma eftersom han har bilen och vi bor på landet. :)

EFtersom vädret var underbart hade jag dukat ute på altanen. Grillmästaren fick hålla reda på att grilla köttet jag marinerat, medan jag fixade nypotatis, grönsaker och sås.

Det blev även varsitt glas rött vin till maten och det blev väldigt gott.

20.45 hade jag gjort klart pannkakstårtan och satt på kaffe till maken. Jag är uppe hela natten om jag dricker kaffe så sent.

Pannkakstårtan
Jag har aldrig gjort pannkakstårta förr, så jag improviserade lite. Drottningsylt på varannat lager och grädde på varannat. Överst och runtom grädde och ovanpå jordgubbar.
Den var mycket god!

Tänk att dessa små saker kunde göra honom så otroligt glad. Han har suttit och lett hela kvällen och lyckligt sagt att han älskar mig. Och naturligtvis älskar jag honom. Det är därför det är så roligt att göra lite fint, duka, fixa till mig, och överraska lite. :) <3

Tack för titten. Kram

1 kommentar:

  1. Det låter som en helt underbar födelsedag! Jättehäftigt kort du gjort.

    SvaraRadera