6 apr. 2012

Färgläggning med Distress Markers

Jag orkade bara göra två utmaningar hos Scraplagret idag. Jag insåg att jag skulle stressa ihjäl mig annars, vilket det inte är värt. Så istället får jag hålla tummarna att något av det tilltalar och att man kanske har tur att få en liten vinst. :)

Förutom det har jag packat ordrar och fixat PIF'ar (Pay It Forward). Man skapar något och skickar till någon, som sen i sin tur skapar något och skickar vidare, osv. :)

Ikväll har jag haft en liten stund där jag provade mina Distress Markers, som kom igår.
Tidigare i veckan fick jag några speciella akvarellpapper av min DT-tjej Sarah. Jag kommer inte ihåg vad det är som är speciellt, men det ska jag ta reda på.
Så på sådant papper stämplade jag ett Magnoliamotiv och satte igång att måla på.


Jag blev inte helt nöjd . Framför allt inte med den lila färgen. Den ville inte blanda sig så smidigt som jag ville när jag målade med vattenpennan. Men samtidigt vet jag också att det krävs träning, så jag ger mig inte. :)

Sen kan man ju göra så mycket mer än bara detta jag gjorde här nu.
Igår kväll testade jag det specialpapper som Ranger kommit ut med nu i samband med Distress Markersen och som Tim Holtz pratar om i sin video





Här är då mitt resultat. Lite tjockare papper. Påminner om 4CC-papper, men ska testa mer mellan dem direkt i ett annat inlägg.
Det gällde att ha väldigt lite vatten i penseln för det flöt gärna ut när man skulle ha jämnare övergångar.
Bilden till vä har jag bara målat motivet.
Bilden till hö har jag sen färgat in med en distressdyna och det roliga är att pennorna verkligen inte smetas ut. Himla häftigt tycker jag. :)


Andra motivet var också på sådant specialpapper.
Jag målade direkt på stämpelmotivet, som är från Timpan själv.
Inte mitt favoritmotiv precis, men det blev första bästa.
När jag stämplat tog jag min penselpenna och drog ut den röda färgen lite på bröstet då det var vitt där annars och det såg lite konstigt ut.
För att öka kontrasterna lite tog jag den svarta Distresspennan och ritade konturer.
Till sist tog jag Peeled Paint-dynan med svamp runt om och på grenen för att man skulle få en liten känsla av att vara i ett träd. Vet att jag inte lyckades så bra, men detta var bara ett test.

Så det är så långt jag hunnit testa pennorna nu förutom när jag fick prova pennorna för någon vecka sen.

Nu är det dags att sova.
God natt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar