24 feb. 2012

Nya köksgardiner

Igår var jag hos vännen Jessica och pysslade. Hon vävde lite och jag färglade bakgrunder att ha på kort och tavlor.

Förutom att pyssla shoppade vi. Vi köpte sortimentskåp där jag ska förvara alla Pysseldags-stämplarna, för nu är de så många att jag har varit tvungen att tänka om förvaringen för dem. :) Så vi gjorde en tur till Tornby.
Förutom sortimentskåpen, som jag kommer att ta före- och efterfoton på, köpte jag faktiskt nya köksgardiner. Jag tycker det är viktigt att det ser mysigt och trevligt ut där vi har kursverksamhet och träffar.

Nya gardinerna

Jag har länge velat ha hissgardiner, och var ett tag inne på att sy själv, men som så mycket annat så har jag inte hunnit eller orkat göra dem. Och dessutom var dessa så underbara. Två olika färger på trycket, ett underbart, skirt tyg med mycket liv i - perfekt för oss. :) Maken tyckte också jättemycket om dem (vilken tur eftersom jag köpte dem utan att fråga vad han tyckte om dem). ;)

Så idag blir det att montera skåp alltså. Och så hoppas jag så innerligt att stämplarna hinner komma, men det vore att hoppas på för mycket tror jag.

Ha en underbar fredag allihop. Jag återkommer senare med bilder på hur det går med skåpen. :)
Kram

2 kommentarer:

  1. Underbara! Förstår att du blev förälskad i dem.

    SvaraRadera
  2. Snygga gardiner! Väntar med spänning på hur förvaringen ser ut! Ha en trevlig helg!
    Kramar!

    SvaraRadera