3 nov. 2011

En underbar dag med bästa systern

Idag har jag och Linda haft en jättemysig dag ihop.
Vi lämnade hennes dotter på dagis imorse. Sen åt jag frukost hos henne när vi kom hem igen.

Lite senare åkte vi till en second handbutik för att leta efter nattygsbord till vårt gästrum och allt utöver det var bonus.

Bord hittade vi för 125:-/st. Jättefina och precis lagom där inne.

Dessutom hittade jag två barnböcker i en serie som jag älskar.
När jag var liten hade jag en bok som hette "Lille Ville Vimse i snön" av Ruth Park. Det är en bok som har så underbara karaktärer och den är väl värd att läsa även i vuxen ålder. Och idag hade jag lyckan att hitta två böcker till med Lille Ville Vimse. Gissa om jag var lycklig! Dessutom kostade de endast 20:-/st. Det var ingen fråga om jag skulle ha dem eller inte.
Förutom detta lyckades jag hitta alla inbundna böcker i Diana Gabaldon-serien till Linda. Det var härligt att kunna göra henne så glad. <3

Ikväll har det varit pysselkväll. Linda och  Jag har hunnit 11 julkort som ska skickas till nära och kära i jul från vår familj. Jag är mycket nöjd med dem.
Vi var rekordmånga så att bordet nästan inte räckte till. Det var jättekul att så många kom. Det är jättekul att pysselträffarna bara blir mer och mer populära och jag kan faktiskt förstå varför. Vi har väldigt trevligt och pratar både allvarliga men roliga saker. Vi delar tips med varandra och har det mysigt. Man längtar direkt efter nästa pysselträff just för att det är så härliga personer som kommer och pysslar. :) Tur att det bara är två veckor dit. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar